Lastik Ebat Büyütme
• 140 – lastik genişliği, Milimetre cinsinden ölçülen iki yanak arasındaki mesafedir.
• 60 – Bu, lastiğin kesitinin genişliğine oranını ifade eden yüzdelik bir sayıdır. (lastik boyutu bilgilerinin oldugu yerde). Bu durumda ‘’60’’ demek, 140 mm’nin %60’ı demektir, yani 84 mm.
• 13" – Tekerleğin inç cinsinden çapı (yüksekliğidir).
orjinal ebat lastiğimizin çapı 49,8 cm iken takmış olduğum (150/70 13 ebatındaki) lastiğin çapı 54 cm 'dir.
Lastik ebat değiştirmekteki amacım arka yolcu konforu artırmak, Fren mesafesini kısaltmak, yol tutuşunu - viraj dengesini artırmak.
Lastiğin yanak yüksekliği artacağı için çukurları sönümleme performansı iyileşecektir, Taban genişliğinin artması sonucunda ise Yere tutunma artacağından fren mesafesini, viraj performansını olumlu yönde etkileyecektir.
Bunların yanında olumsuzluk oluşturabilecek 2 durum söz konusu, lastiğin büyümesinden ötürü, benzin sarfiyatı ve akselerasyonda hız kaybı gözlemlenebilir. bunlar çok küçük miktarlarda olacaktır. Testler sonucunda (yakıt sarfiyatı, hızlanma, viraj kabiliyeti, fren mesafesi) olumlu olumsuz sonuçları yazacağım.
lastiğin montajından sonra çamurluğu yükseltmemiz gerekecek. çamurluğu araya parça levhalar koyarak yükselttik. çamurluk yükselince hava filtresi yerine oturmadı. hava filtresinin birinci deliğine de levha keserek ilk önce levhayı hava filtresine somun ve vida ile sabitledik sabitlenen filtreyi daha sonra gövdedeki yuvaya sabitledik. ve artık gönül rahatlığı ile sürebiliriz.
LASTİK ÖLÇÜ HESABI |